Geen producten (0)
Geen producten (0)

Vetus 2 cilinder M-LINE M2.18 16pk

€ 7.822,65 € 5.475,00 (inclusief btw 21%)
Op voorraad - Levertijd 1 werkdag
Omschrijving

Vetus 2 cilinder 16 Pk M-LINE

LET OP ACTIE PRIJS GELDIG T/M 30April

Van €7475,- Voor €5475,-incl btw

 

VETUS SCHEEPSDIESELMOTOR M2.18
Code: M218A---A
INRUILPRIJS OUDE MOTOR: € 2.000
2 cilinder, 11,8 KW (16 PK), 3.600 omw./min.

 De vernieuwde serie M-line scheepsdieselmotoren is indrukwekkend. Met nieuwe features, een moderne uitstraling en extra voordelen is de nieuwe M-line ontwikkeld om aan de huidige en toekomstige wensen vanuit de markt te voldoen.

 NIEUWE FEATURES van de Vetus 2 cilinder
 Eén van de meest in het oog springende onderdelen is de watergekoelde bovenkap. In deze bovenkap zijn meerdere nieuwe, innovatieve features verwerkt. Deze kap heeft een watergekoeld element waardoor de stralingswarmte van de motor geabsorbeerd wordt. Dit resulteert in een significante temperatuurreductie in de motorruimte tot maar liefst 15°C – een reductie van 20%! Bovendien reduceert de solide aluminium bovenkap het motorgeluid aanzienlijk. In combinatie met het nieuwe luchtfilter, komt uit de tests naar voren dat het geluidsniveau met circa 5 dB(A) is verlaagd en bij een kruissnelheid van ongeveer 2200 tpm is de motor “fluisterstil”. Tot slot, maar zeker niet onbelangrijk is dat de watergekoelde bovenkap zo ontworpen is dat men er op kan staan, wat het werk rondom de motor gemakkelijker maakt.

 Verder hebben we de M-line kunnen voorzien van andere nieuwe features die zijn ontwikkeld om het installatie-, onderhouds- en gebruiksgemak te vereenvoudigen: •Serviceonderdelen zoals zekeringen en relais (zie A in afbeelding), dieselfilter en brandstofaansluitingen (B), impeller (C), oliepeilstok (D) en het oliefilter (E) zijn gemakkelijk te bereiken. Bij de M4 motoren bevindt de impeller zich aan de voorkant waardoor deze nog gemakkelijker te bereiken is.
•De draadboom is aangepast om het aansluiten te vergemakkelijken en de veiligheid te verhogen.
•Alle M-line motoren zijn voorzien van een elektrische brandstofopvoerpomp (F), geschakeld via het contactslot.
•Het nieuwe luchtfilter creëert een rustige luchtstroom en verlaagt het inlaatgeluid (G).
•De warmtewisselaar is op 26 punten verbeterd, waaronder het gebruik van bijzonder hoogwaardige materialen en oppervlaktebehandelingen.
•De kunststof beschermkap aan de voorzijde verbetert de veiligheid en de uitstraling. Alle pulleys en V-snaren zijn afgeschermd waarmee de motoren aan de EC Machinery Directive voldoen.
•Als optie kan het olie- en brandstoffilter aan de voorkant gemonteerd worden waardoor het onderhoud nog gemakkelijker wordt gemaakt (H).

 

 

  • Boring x slag (mm) 76 x 70
  • Capaciteit 635 cm³
  • Aantal cilinders 2
  • Wisselstroomdynamo 12 Volt - 75 Amps.
  • Max. toerental (omw./minuut) 3600
  • Keerkoppeling, standaard TMC40P (2/2.60:1)
  • Optie ZF12M 2.114/2.63:1, ZF15MIV 2.13/2.99:1, TMC60A 2/2.5:1
  • Gewicht incl. standaard keerkoppeling (kg) 107
  • Aanzuighoogte van brandstof opvoerpomp (m) 1.5
  • Max. hellingshoek achterover 15°
  • Max. hellingshoek dwarsscheeps continu 25°
  • Max. hellingshoek dwarsscheeps (max. 5 minuten) 30°
  • Aansluitkit voor boiler Optioneel
  • Controlelampjes en akoestisch alarm voor
  • Oliedruk, temperatuur (binnen- en buitenwater), laadstroom
  • Controlelampjes voor
  • Voorgloeien
  • Koelsysteem, standaard
  • Indirecte koeling (kielkoeling optioneel)

 

 

 

 

Reacties